Pe fondul razboiului din Ucraina, dar si al inflatiei din ce in ce mai mari, preturile de la pompa au crescut semnificativ in toata lumea, iar unii analisti se asteapta ca aceasta crestere sa continue si in viitorul apropiat.
Un consum mai mic de combustibil va fi imediat vizibil in buzunarul tau. Mai mult, vei reusi astfel sa protejezi si mediul inconjurator. Suna interesant?
Hai sa vedem cum poti reduce consumul fara prea mari eforturi.
7 sfaturi practice pentru reducerea combustibilului
Un stil de condus non-agresiv si intretinerea corecta a masinii iti pot reduce din start consumul cu pana la peste 25%. Nu sunt rau, nu-i asa? Iata ce trebuie sa faci:
1. Verifica presiunea in anvelope
Pneurile dezumflate (chiar si usor) vor creste consumul semnificativ pentru ca opun mai multa rezistenta la rulare. In plus, ele se vor deteriora mai repede.
Verifica presiunea cel putin o data pe luna. Vei gasi presiunea recomandata de producator in manualul masinii, pe capacul rezervorului sau in bord, in functie de masina.
2. Ai grija la viteza!
Desi acest indemn este cel mai adesea legat de siguranta, de data aceasta iti vom spune si ca el influenteaza consumul. Stiai ca daca accelerezi de la 0 la 60 km/h vei consuma cu o treime mai mult combustibil decat daca te opresti la 50 km/h? Timpul “castigat” astfel este neglijabil, asa ca de ce sa accelerezi si sa irosesti combustibil?
Acelasi lucru este valabil si pentru circulatia pe autostrada. La 110 km/h in loc de 130 km/h vei castiga un litru de comustibil la fiecare 100 de kilometri. In plus, vei emite mai putin CO2 si iti vei reduce riscul de a primi amenzi.
3. Primii kilometri conteaza cel mai mult
Masina consuma mai mult atunci cand are motorul rece. Evita sa o turezi prea tare pana cand motorul ajunge la temperatura optima. Daca masina ta este pe benzina, incearca sa nu depasesti 3500 de turatii pe minut, iar in cazul motoarelor diesel limita recomandata este de 2500 de turatii pe minut. Pe langa reducerea considerabila a consumului de combustibil, iti vei proteja si motorul si piesele mobile de uzura timpurie.
4. Incearca sa anticipezi traficul si sa-ti adaptezi viteza
Ai trecut de semafor, insa in fata ta este un nou semafor rosu si o coloana de masini – are sens sa accelerezi pana la 60 km/h pentru ca apoi sa franezi brusc? Cu siguranta nu, cel putin in ceea ce priveste consumul.
Ai putea sa parcurgi distanta cu 40 km/h si sa folosesti frana de motor pentru o oprire mai lina si mai putin “consumatoare” de combustibil. In plus, faptul ca nu franezi brusc iti va ajuta si franele sa traiasca mai mult. Ca atare, incearca sa te uiti in departare de cate ori e posibil si sa adaptezi viteza la conditiile de trafic. Acelasi lucru se aplica si cand conduci in afara orasului pe un drum cu curbe.
5. Chiar ai nevoie de tot ce e in portbagaj?
Pastreaza kitul de siguranta auto (e obligatoriu!), dar in rest fa o selectie drastica a lucrurilor pe care le cari constant in masina. Chiar ai nevoie de toate accesoriile si produsele de cosmetica auto constant?
Ai un portbagaj montat pe plafon? Demonteaza-l atunci cand nu ai neaparata nevoie de el, deoarece contribuie la pierderea aerodinamicitatii masinii si poate creste consumul cu pana la 20%.
6. Fa revizia masinii la timp
O masina prost intretinuta va consuma mereu mai mult. Spre exemplu, doar filtrul de aer va adauga 3% la consum daca este murdar.
Ai grija ca nivelul uleiului sa fie optim si foloseste un ulei de calitate.
7. Tine masina in zona de turatii comfortabila
De regula, motoarele pe benzina se simt cel mai confortabil la circa 2500-3000 de rotatii/minut, iar cele diesel la 2000 de rotatii/minut. Aceste cifre difera de la motor la motor, asa ca cel mai bine e sa iti dai seama conducand masina ta.
Incearca sa pastrezi motorul cat mai aproape de limita ideala a turatiilor. Schimba viteza atunci cand e necesar si evita accelerarile si decelerarile bruste. Nu asculta mitul popular ca mersul subturat economiseste combustibil, e posibil ca pe termen lung sa ai de scos mai multi bani din portofel decat ai economisit. Conducand la turatii prea mici, motorul are o sarcina mult mai mare, ceea ce duce la uzura timpurie si depuneri, in special la motoarele cu turbina.
- 31 august 2022
- Blog