Piata de asigurari in 2022: evolutie si trenduri globale

Email
LinkedIn
Facebook

Dupa doi ani de pandemie, incertitudinea domneste inca in majoritatea industriilor, iar cea a asigurarilor nu face exceptie. 2020 si 2021 au fost ani de reajustare, de investitii majore in digitalizare, insa si ani in care toti cei din industrie s-au uitat mereu catre viitor.

 

Nu putem sti exact ce se va intampla cu piata asigurarilor in acest an. Dar studiile si evolutia de pana in prezent ne pot da o idee destul de clara cu privire la trendurile globale.

 

Iata care sunt cele mai semnificative trenduri si prognoze pentru lumea asigurarilor in 2022.

 

Trendul de crestere continua

 

O analiza a Deloitte releva faptul ca trendul de crestere a veniturilor in industria asigurarilor va continua si in acest ani pe toate pietele, fie ca e vorba de piete mature sau emergente. De altfel, studiul estimeaza o crestere mai mare in 2022 decat in 2020 sau 2021.

 

Un studiu Swiss RE vorbeste, de altfel, despre o crestere record in anul 2022. Companiile din industria asigurarilor vor beneficia de o oarecare revenire a economiei in acest an, dar si de tendinta clientilor de a investi mai mult in polite de asigurare – principalul scut in calea evenimentelor neprevazute.

 

Tot pandemia a fost cea care a crescut nivelul de interes pentru politele de asigurare de viata. La nivel global, acesta este segmentul care va avea cea mai mare crestere si in 2022.

 

Dar, asa cum se intampla de obicei, cresterea nu este lipsita de provocari.

 

Provocari in industria asigurarilor in 2022 si mai tarziu

 

Vorbeam mai sus despre investitii considerabile in digitalizare. Acestea s-au intamplat cu precadere in 2020 si 2021, cand pandemia a accelerat digitalizarea in toate domeniile. Companiile din domeniul asigurarilor nu au facut exceptie si au gasit noi modalitati de a raspunde nevoilor clientilor fara a se intalni fizic cu acestia.

 

Insa digitalizarea a adus o noua provocare: cum poti oferi servicii digitale fara a elimina implicarea umana, atat de necesare in domeniul asigurarilor? Clientii au nevoie de solutii digitale, rapide si eficiente, dar au nevoie de consultanta umana.

 

Aceasta provocare este inca in desfasurare. Gasirea unui echilibru intre solutii digitale si interactiunea umana este ceva ce ii va preocupa pe managerii din asigurari pentru urmatorii ani.

 

Spre exemplu, Transilvania Broker a lansat in 2021 serviciul de emitere polita RCA online. A fost un serviciu extrem de cerut de catre clientii nostri. Am fost constienti de aceasta provocare inca inainte de lansare.

 

Ca atare, clientii Transilvania Broker pot emite polita RCA 100% online, in mai putin de 1 minut, insa pot beneficia si de consultanta personalizata pe chat, intr-o conversatie cu reprezentantii nostri. Mai mult, clientii existentii pot obtine sfatul brokerului lor inainte de a emite polita online si pot folosi serviciul digital doar pentru a beneficia de polita mai rapid si eficient. Acesta este modul in care noi am reusit sa raspundem provocarii de a oferi servicii digitale cu o componenta umana si de a ramane mereu aproape de clientii nostri.

 

Inflatia si problemele in lantul de aprovizionare – noi provocari pentru industria asigurarilor

 

In ciuda cresterii prognozate, anul 2022 va veni si cu o inflatie peste medie, in timp ce problemele din lantul de aprovizionare se vor mentine. Ambele chestiuni reprezinta atat oportunitati, cat si provocari pentru asiguratori.

 

Pe de o parte, problemele cu lantul de distributie au dus la cresterea numarului de antreprenori care inteleg importanta asigurarilor. Pe de alta parte, inflatia in crestere si crizele majore din anumite domenii au un impact sever asupra tuturor industriilor din domeniul financiar.

 

Nu putem sti exact la ce sa ne asteptam pentru 2022, insa putem sa ne pregatim. Ca orice companie din domeniul asigurarilor, stim foarte bine ca e nevoie de strategii de risc oricand, dar mai ales in perioade nesigure.

 

Pentru 2022, ne propunem sa continuam investitiile in produse digitale, insa, asa cum spuneam mai sus, mereu cu o componenta umana. De asemenea, este foarte important pentru noi sa continuam sa aducem acelasi randament excelent, mult peste media pietei, pentru investitorii nostri.

Scroll to Top