In ciuda provocarilor din ultimele 3 luni, Transilvania Broker inregistreaza o majorare de 12% a profitului, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cu toate ca evenimente din prima jumatate a acestui an au dus la declinul semnificativ al unor piete, Transilvania Broker isi continua trendul ascendent, inregistrand o crestere a profitului net de peste 12%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta crestere este atat rezultatul majorarii veniturilor din activitatea de brokeraj, ca urmare a cresterii volumului primelor de asigurare, cat si al optimizarii cheltuielilor, in contextul incertitudinii cauzate de pandemia Covid19.
I. Rezultatele Financiare ale Semestrului I
La sfarsitul lunii iunie, rezultatele financiare arata cresteri pe toate liniile, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2019.
Astfel, veniturile din brokeraj au crescut cu 7,5% fata de S1 2019, pe fondul majorarii volumului de prime intermediate cu 6,7%, in timp ce cheltuielile au inregistrat o crestere de 7,3%, datorata in principal majorarii cheltuielilor cu comisioanele platite asistentilor in brokeraj. In ceea ce priveste restul cheltuielilor, abordarea Transilvania Broker a fost de a elimina toate costurile neprioritare, astfel incat cheltuielile de protocol au scazut cu 95%, iar cheltuielilor privind serviciile prestate de terti, cu 19,5%.
II. Cresterile pe Tipuri de Asigurari
Dezvoltarea pe clasele de asigurari reflecta, in continuare, obiectivul pe termen lung al companiei, acela de a dezvolta un portofoliu vast de polite complexe, destinate atat clientilor corporate, cat si persoanelor fizice.
Astfel, cele mai mari cresteri le-au inregistrat asigurarile de material feroviar si rulant (69%), asigurarile de Pierderi Financiare (66%), asigurarile de Nave Maritime si Fluviale (33%), in timp ce volumul de prime pentru asigurarile de Sanatate si Viata s-a majorat cu 61%, respectiv 16%.
Semnificative sunt si cresterile pentru clasele de asigurari retail non-RCA, volumul primelor pentru Politele de Incendiu si alte Calamitati majorandu-se cu 13%, in timp ce asigurarile CASCO au inregistrat o crestere de 11%.
Asigurari de Material Feroviar si Rulant | 69% |
Asigurari de Pierderi Financiare | 66% |
Asigurari de Nave Maritime si Fluviale | 33% |
Asigurari de Sanatate | 61% |
Asigurari de Viata | 16% |
Asigurari de Incendiu si alte Calamitati | 13% |
Asigurari CASCO | 11% |
Asigurari de Daune la Proprietati | 6% |
Asigurari RCA | 6% |
III. Relatia cu investitorii
Ca in fiecare an de la listarea companiei la bursa, Transilvania Broker a acordat dividende, aferente anului 2019 ,acestea reprezentand 81,9% din profitul realizat in anul precedent, cea ce inseamna un randament al actiunii de circa 10%.
VI. Responsabilitate sociala
In lunile martie si aprilie, sistemul medical din tara noastra s-a confruntat cu o criza medicala cauzata de lipsa materialelor sanitare, destinate gestionarii pandemiei Covid19, cu o multitudine de cazuri in care medicilor din prima linie le lipseau materiale esentiale de protectie si dezinfectare. De aceea am hotarat sa donam suma de 50,000 de lei spitalului Colentina din Bucuresti, unul dintre primele spitale desemnate centre pentru tratarea cazurilor de coronavirus, in scopul achizitionarii de materiale sanitare.
V. Planuri de viitor
Cresterile inregistrate in primul semestru al acestui an se datoreaza in cea mai mare parte adaptabilitatii retelei noastre de asistenti in brokeraj si a angajatilor nostri de a lucra in conditii speciale. O contributie importanta a avut-o gradul inalt de digitalizare a proceselor, permitand incheierea politelor de asigurare de la distanta si telemunca personalului propriu. Pe langa acesta, o prioritate in ultimele luni a fost sa venim in sprijinul retelei noastre prin atragerea clientilor pe alte canale decat cele traditionale, in timpul masurilor restrictive in care vanzarea fizica a fost redusa la produsele si serviciile esentiale. Astfel, toate investitiile in promovare s-au concentrat pe marirea bazei de clienti prin intermediul site-ului Transilvania Broker si imbunatatirea relatiei la distanta intre clienti si asistentii in brokeraj.
Consideram ca situatia cauzata de pandemie este un accelerator al evolutiei comportamentului clientilor catre on-line, in toate pietele, inclusiv in cea de asigurari. In consecinta, vom continua investitiile in digitalizare si eficientizarea proceselor, pentru a creste in continuare nivelul de adaptabilitate al angajatilor si colaboratorilor nostri. De asemenea, o prioritate o constituie imbunatatirea strategiei de vanzare, punandu-le colaboratorilor nostri la dispozitie toate instrumentele necesare, astfel incat sa integreze in mod unitar atat vanzarea clasica, cat si atragerea si colaborarea online cu clientii.
- 24 august 2020
- Investitori, Stiri